Forum | Chat | Agenda’s | Clubs | Kennismaking | Spelletjes | Fotoalbums | Schoonheidsverkiezingen Gebruikerslijst Radio Zoeken
In referentie zetten Startpagina maken   
Mijn profiel
Dialoog
Activiteiten
Nuttig
Informatie
De diensten
Taal
Reclame
    new
RC-WERELD.com » Forum » Besprekingen over het forum » Het klachtenboek » Nieuws » Wachtwoord - zijn belang en kwaliteit
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
Thema afdrukken
Auteur Bericht
lefan
Site Admin
Site Admin

Hoev-heid punten: 46609

BerichtGeplaatst: 28 Jun. 2007 16:24
   Onderwerp: Wachtwoord - zijn belang en kwaliteit
  Reageren met citaat    Het bericht afdrukken

De wachtwoorden zijn overal en altijd noodzakelijk. Praktisch elke stap op Internet en in een computer eist inleidende invoering van het wachtwoord.

Graag zal ik paar voorbeelden noemen: wat zijn goede en wat zijn slechte wachtwoorden, om uw ICQ - nummer goed te beschermen, vóórdat u e-mail gestolen wordt, met de hulp daarvan is bepaald het adres en wachtwoord van een forum, waar u verschijnt, en daar het inlog tarief op Internet hebben veranderd.
Kinderverhaal? Zeker weten, dat, als ik één van uw wachtwoorden ken die u gebruikt, ik kan u veel schade “aanbrengen”, dat het heel lang zal duren totdat u eraf bent.

Wat is het goede wachtwoord, u zal op de hoogte zijn, als u hieronder geschreven informatie leest.

Ik ben één voor één gebroken/erachter gekomen wachtwoorden met verschillende hoeveelheid letters/cijfers/speciale tekens, mijn notaboek: 1500 MHz, 728Mhz-RAM, kort gezegd, niet te snel. Kijk de resultaten:

Wachtwoorden van type:

songbag
songbird
songbook
songcraft
songfest
songful
songfully
songfulness
songhai
songish
songland
songle
songless
songlessly
songlessness
songlet
songlike
songman
songo

Kort gezegd, de wachtwoorden, die te vinden zijn als u opent het boek woordenboek/vertaler, kunt u vinden binnen 2 (!!!!!) seconden

Regel nummer een: Een literatuur woord, die mogelijk ин een boek/woordenboek te vinden is, mag niet als wachtwoord gebruiken.

Kijk naar andere wachtwoorden:

Bevat 4 tekens

tsgh - alleen de letter, is te vinden binnen 1 seconde
tsg1 - de combinatie van letters en cijfers, is te vinden binnen 1 seconde.
ts1% - de combinatie van letters, cijfers en tekens, is te vinden binnen 3 minuten.

Bevat 7 tekens

tsghjkjk - alleen de letter, is te vinden binnen 50 minuten
tsg1jkjk - de combinatie van letters en cijfers, is te vinden binnen 7 uur
ts1%jkjk - de combinatie van letters, cijfers en tekens, is te vinden binnen 30 dagen

Een wachtwoord met meer dan zeven tekens, die cijfers bevat, zal paar dagen tijd eisen, maar als het één speciaal teken bevat, of het icon_arrow.gif ? is of icon_arrow.gif - of eenvoudig punt zal een paar maanden eisen.

Regel nummer twee: Gebruik een wachtwoord dat minimum 8 tekens bevat en dat het verplicht een cijfer(s) en letter(s) bevat! Als u ook een speciaal teken(s) toevoegt dan is het bijna onmogelijk om het te breken.

Er zijn vele gevallen die een wachtwoord gebruiken dat uit een naam, post "adres” enz. wordt gemaakt.

Een duidelijk voorbeeld, het adres van de jongen was ххххх111982@хх.хх. Het wachtwoord op dit adres was ... zou je erachter komen?

Regel nummer drie: Maak geen wachtwoorden van uw naam of geboortedatum! Of met uw hobby’s enz., omdat ze zeer gemakkelijk geraden kunnen worden.

Houd zich deze regels aan, en u zult deze problemen min of meer te voorkomen.

Wachtwoorden van type:

cho$yo5#
fro6z&a7
fro0chl#
b*le6rl0

zijn altijd te “breken”, maar het zal paar maanden duren.

Deze pagina zal u helpen om een wachtwoord te maken icon_arrow.gif http://pass.rc-mir.com/
Nieuw onderwerp plaatsen    Reageren Tijden zijn in GMT + 1
RC-WERELD.com » Forum » Besprekingen over het forum » Het klachtenboek » Nieuws » Wachtwoord - zijn belang en kwaliteit
Pagina 1 van 1