| |
Geregistreerd op: 2005-07-24 Hoev-heid punten: 29416 Woonplaats: Netherlands
| Geplaatst: 13 Mrt. 2008 16:54 Onderwerp: Clinton raakt fondsenwerver kwijtHillary | |
| De strijd om het Witte Huis
Wie wordt de opvolger van George W. Bush?
_________________ Het leven is haard, maar ik ben nog harder.©
One nation, one future
Één natie, één toekomst
| |
| Auteur | Bericht |
| Geplaatst: 13 Mrt. 2008 16:42 Onderwerp: Clinton raakt fondsenwerver kwijtHillary | |
| Clinton moet het in haar strijd om een plaatsje in het Witte Huis doen zonder een belangrijke fondsenwerver.
Halfzwart
Het gaat om Geraldine Ferraro, die tijdens Clintons campagne een niet zo slimme opmerking maakte over Barack Obama. Zij zei dat de halfzwarte rivaal van Clinton niet zoveel kans zou hebben gemaakt om Democratisch presidentskandidaat te worden als hij blank of een vrouw was geweest.
AfstandClinton zelf heeft zich gedistantieerd van de uitspraken van Ferraro, die in 1984 de eerste vrouwelijke kandidaat voor het vicepresidentschap uit de Amerikaanse geschiedenis was.
Monster
Vorige week stapte een adviseur van Obama op nadat ze Clinton een 'monster' had genoemd. _________________ Het leven is haard, maar ik ben nog harder.©
One nation, one future
Één natie, één toekomst | |
| Terug naar boven | |
 |
| Geplaatst: 13 Mrt. 2008 16:56 Onderwerp: Clinton raakt fondsenwerver kwijtHillary | |
|
Obama ook winnaar in Mississippi
Barack Obama heeft de Democratische voorverkiezingen in de zuidelijke staat Mississippi gewonnen.
Zwart
Hij heeft 60% van de stemmen binnengehaald, tegen 40% voor zijn rivaal Hillary Clinton. De overwinning, die Obama 33 kiesmannen oplevert, is niet verrassend. Meer dan de helft van de Democratische kiezers in de zuidelijke staat is zwart.
Pennsylvania
Obama ligt circa 120 kiesmannen voor op Clinton. In april zijn de belangrijke voorverkiezingen in Pennsylvania. Daar zijn voor de Democratische presidents- kandidaten 158 kiesmannen binnen te halen. Clinton is hier favoriet. _________________ Het leven is haard, maar ik ben nog harder.©
One nation, one future
Één natie, één toekomst | |
| Terug naar boven | |
 |
| |